nico's,  suplimente

Digestia zilnica

(sau.. cateva notite despre ce ar trebui sa fac ca sa am mai mult tonus pentru ca digestia mea functioneaza corect)

Alaturi de ficatul de care ma ingrijesc zilnic, prietenul meu cel mai bun, sistemul digestiv. Majoritatea oamenilor pe care ii cunosc eu au „ceva” digestiv (diabet, e-coli, staph, candida, reflux, gastrita, alergie, intoleranta). io n’am (pt ca sunt norocoasa.. nu-i asa? )

Asadar, ce lucruri fac eu, metodic, obisnuit, in ritm de ceva vreme (tot acumulez, si imbunatatesc sistemul.. pentru ca am inceput cu putin, si vi le zic in ordinea in care eu m-am obisnuit cu ele)

  1. beau cafeaua fara zahar si fara alti aditivi (este top of the list, fac asta deja de 20 de ani). fiind digestivul meu preferat, tonicul de fiecare zi, bautura sociala pe care o folosesc – in loc de bere si altele alcoolice.. no sugar e mai bine decat less sugar sau alte cele.
  2. beau apa plata la temperatura camerei – fara altceva in ea, nici macar lamaie. Acum, de cand doTERRA, pun uleiuri de citrice in apa pentru aromatizare si alcalinizare. ca sa beau o apa mai alcalina decat se livreaza ea. o perioada de timp, in febra apei de la robinet care nu e buna de baut, am cumparat apa imbuteliata. acum, daca tot incercam sa colectam selectiv si sa consumam mai putin plastic, am renuntat la apa imbuteliata, rebinet is fine, o filtram si aia e.
  3. mananc fara adaos suplimentar de ulei nenecesar – eventual prajit. asta cam de cand m-am mutat singura, pentru ca, pentru a avea obiceiuri alimentare sanatoase, ai nevoie de cooperarea celor cu care imparti frigiderul.
  4. nu mai mananc lactate – de la cursul cu Boyd Truman :))) . acum ma pregatesc sa citesc cartea despre lactate a lui WildFit guru, si apoi revin cu info si despre asta. deocamdata singurul argument pentru mine este ca l-am crezut pe cuvant pe BoydTruman, si nu am nevoie decat de branza maturata in viata mea. Restul…. Laptele procesat si pasteurizat cu mult zahar si fara grasime naturala.. cat aport nutritiv biodisponibil sa imi dea la 5ron/l?
  5. nu mai mananc atatea fructe: stiti ca multa lume considera ca daca fructele au zahar natural nu ingrasa ? poti sa mananci cate vrei ? Na, mie daca imi cere corpul dulce (pt ca lipsa de crom) ii dau niste ciocolata.. salata preferata a tuturor. asta dupa ce am mancat multe fructe la viata mea, si nu am obtinut nimic de la ele. si va rog, nu bagati smoothies cu fructe ca terminati intake-ul de zahar necesar zilnic dupa primul pahar.
  6. tin fasting: deocamdata 16:8, dupa cativa ani in care am tinut doar post normal pe grupe de alimente. de cand tin fasting, nu mai am stari de somnolenta, si nu mai am nevoie de zahar. si nu am mai gatit prajituri. (chiar daca supara pofticiosii.. sa se adapteze ­čśë ! )
  7. consum mai multe condimente : in principal din gradina, proaspete, sau uscate de mine din plante (nu reziduuri la punga, si in nici un caz amestecuri pe baza de sare zahar si monoglutamat – va invit sa cititi etichetele) , si cand nu sunt disponibile, din uleiuri esentiale.
  8. citesc etichetele produselor cumparate (am descoperit ca majoritatea crantanelelor din magazine, sunt date cu prafuri care contin monoglutamat – si eu credeam ca asta se intampla doar la mezeluri..)
  9. fac singura compoturile, in sticla , in loc de suc de fructe – fresh sau pasteurizat, whatever – pt copii. asa, stiu ca am in sticla doar o lingura de zahar.
  10. limitez consumul de cereale (gluten, paine, faineturi, etc)

cam astea le fac eu (fara sa enumar ce produse doTERRA ne ajuta daca nu avem reguli). tu, ce reguli ai pentru a avea o digestie sanatoasa?

pentru ca nu poti manca haotic si apoi sa te astepti ca o picatura de ulei sa te faca bine, asa cum nu poti manca o ciocolata intreaga si sa te astepti sa slabesti pt ca iei smart&sassy.

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *